Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan eenvoudig contact met ons op.

Wat zijn nou precies de regels in Amsterdam?

Wat zijn nou precies de regels in Amsterdam met betrekking tot het verhuren van je woning?

Als woningeigenaar mag je je hele huis in Amsterdam maximaal 60 dagen per jaar verhuren, aan maximaal vier personen per keer. Buiten Amsterdam is er geen limiet aan het aantal nachten dat je de woning mag verhuren. Je hebt wel toestemming van je VVE of woningcorporatie nodig. De regels zijn anders als je een kamer of een (deel van je) verdieping verhuurt. Als de verhuurde oppervlakte minder is dan 40% van je hele huis en je aan niet meer dan 4 personen verhuurt, dan val je onder de zogenaamde Bed and Breakfast (B&B)-regel en mag je het hele jaar door verhuren. Daarvoor moet je je B&B aanmelden bij jouw stadsdeel.

Waarom zou ik ervoor kiezen om YourHomie in te schakelen?

Waarom zou ik ervoor kiezen om YourHomie in te schakelen?

Wij zorgen ervoor dat je geen omkijken hebt naar je woning tijdens de verhuur hiervan. Er komt nogal wat kijken bij het verhuren van een woning, door onze ruime ervaring en expertise op het gebied van woningverhuur kun je dit helemaal loslaten en zorgen wij dat je er een extra inkomen bij hebt waar je niks voor hoeft te doen. Door onze unieke service en mondiale partnerschap is een samenwerking met YourHomie aantrekkelijk voor zowel verhuurder als gast.

Met wie werkt YourHomie samen?

 Met wie werkt YourHomie samen?

YourHomie werkt samen met verschillende aangesloten bedrijven zoals een groot Aziatisch travel platform die voor ons adverteren in China en Thailand. Dit betekent dus heel veel extra bekijks en reserveringen. Daarnaast bieden wij onze klanten en gasten de mogelijkheid om bij een aangesloten restaurant tegen gereduceerd tarief een drankje te doen of een maaltijd te nuttigen. Momenteel alleen in Amsterdam, uitbreiding naar de andere steden volgt snel.

Ik wil graag inspraak over wie er in mijn huis verblijft, kan dat?

Ik wil graag inspraak over wie er in mijn huis verblijft, kan dat?

Uiteraard, het is en blijft jouw woning! Wij luisteren altijd naar jouw wensen en in een goed overleg stellen we samen een profiel op waaraan toekomstige gasten moeten voldoen.

Ik heb een huisdier, kan ik mijn huis dan wel verhuren?

Ik heb een huisdier, kan ik mijn huis dan wel verhuren?

Absoluut! De meeste gasten vinden het leuk om voor jouw huisdier te zorgen tijdens het verblijf in de woning. In de advertentie wordt ook duidelijk vermeldt dat er een huisdier aanwezig is. Hierdoor hoef je ook niet de buren te vragen of zij op je huisdier willen passen.

Is het handig om mijn buren te vertellen dat ik mijn huis verhuur?

Is het handig om mijn buren te vertellen dat ik mijn huis verhuur?

Wij respecteren je privacy en zijn discreet met het verlenen van informatie aan derden. Indien je het liever niet wilt delen met de buren begrijpen en respecteren we dat. Het is echter wel wenselijk, maar zeer zeker niet een must. De keus laten wij aan jou.

In welke staat moet ik mijn woning opleveren?

In welke staat moet ik mijn woning opleveren?

Het is fijn als de woning opgeruimd en schoon wordt opgeleverd. We snappen dat door tijdgebrek dit niet altijd lukt, hiervoor berekenen wij eenmalig €40,- indien het huis schoongemaakt dient te worden vooraf aan de verhuur.

Hoeveel sleutels heeft YourHomie van mij nodig?

Hoeveel sleutels heeft YourHomie van mij nodig?

Wij hebben drie set sleutels nodig.

Kan ik ook een vast bedrag betaald krijgen ipv een percentage?

Kan ik ook een vast bedrag betaald krijgen ipv een percentage?

Nee, dit doen wij niet om de simpele reden dat wij onze kwalitatieve dienstverlening willen waarborgen ten tijde van het verhuren van je woning. Op het moment dat wij een vast bedrag afspreken zouden wij eerder geneigd zijn om mensen zonder enige screening te accepteren in jouw woning. Dit vergroot de kans op overlast of schade in de woning en dit willen wij ten alle tijden voorkomen. Wij verdienen pas als jij ook verdient.

Hoe lang van te voren moet ik me bij YourHomie aanmelden?

Hoe lang van tevoren moet ik me bij YourHomie aanmelden?

Wij vinden het belangrijk om flexibel te zijn naar onze klanten toe, daarom maken wij het mogelijk om je bij ons aan te melden tot 24 uur van tevoren. Indien het al bekend is welke periode je woning beschikbaar is dan raden we aan dit tijdig door te geven. Hoe eerder online des te groter de kans dat de woning de gehele periode volgeboekt wordt.

Hoe werkt het als er schade is?

Hoe werkt het als er schade is?

Gelukkig maken we dit nauwelijks mee in de praktijk dat er schade ontstaat tijdens het verhuren van een woning. Een scherpe gastenselectie is hier het resultaat van. Desondanks kan het gebeuren dat er iets stuk gaat natuurlijk. De persoonlijke Homie arriveert 30 minuten voordat de gasten uitchecken om de woning te controleren op eventuele schade. Indien er schade is geconstateerd wordt dit gedocumenteerd en verhaalt op de gasten.

Via Airbnb ben je verzekerd voor diefstal, vandalisme en aansprakelijkheid tot een bedrag van € 800.000. Zaken als kunst, contant geld, cosmetica of huisdieren vallen buiten deze verzekering.

Er zijn twee verzekeraars die verhuur via Airbnb standaard hebben opgenomen in hun polisvoorwaarden. Dat zijn Nationale Nederlanden en Centraal Beheer Achmea.

ASR geeft de klant een keuze in de vorm van een aanvullende verzekering voor tijdelijke verhuur. Het is dus niet standaard gedekt, maar kan wel tegen extra premie meeverzekerd worden.

Wat doen jullie als er een voorziening stuk gaat in de woning?

Wat doen jullie als er een voorziening stuk gaat in de woning?

Het is wenselijk om dat met je eigen dienstverlener op te lossen. Wij hebben zelf ook een technische dienst die 24 uur per dag paraat staat in geval van nood.

Hoe laat is mijn huis weer klaar als ik terugkom naar mijn huis?

Hoe laat is mijn huis weer klaar als ik terugkom naar mijn huis?

Wij zorgen ervoor dat je huis uiterlijk om 15.00 uur weer schoon is voor jou of nieuwe gasten. Indien je eerder thuiskomt, dan vernemen we dat graag zodat hier rekening mee gehouden kan worden in de planning.

Wie doet de schoonmaak?

Wie doet de schoonmaak?

De schoonmaak van de woning nemen wij op ons. Wij hebben een aantal vaste zelfstandige schoonmakers in dienst en steekproefsgewijs worden deze gecontroleerd. Samen met jou stellen we een YourHomie Cleaninglist op zodat de schoonmakers weten waar alles staat en waar ze extra op moeten letten bij het schoonmaken.

Zorgt YourHomie voor eigen linnengoed voor de gasten?

Zorgt YourHomie voor eigen linnengoed voor de gasten?

Ja. Wij begrijpen dat je liever je eigen linnen- en beddengoed niet met andere mensen deelt. Bij aankomst vervangen wij je linnengoed en bewaren deze voor je tot weer thuis komt. Tevens zorgen wij dat de gasten elke dag een schoon badlaken hebben tijdens het verblijf. Ons eigen linnengoed nemen we aan het eind van de boeking mee.

Hoe word ik op de hoogte gehouden over wie en wanneer mijn huis boekt?

Hoe word ik op de hoogte gehouden over wie en wanneer mijn huis boekt?

Je ontvangt voorafgaand aan elke maand een overzicht van de geplande boekingen voor de komende maand. Daar staan de geboekte data, nachtprijs, samenstelling gasten en nationaliteit op van de gasten. Uiteraard kan je ook altijd zelf in je Airbnb account meekijken met je eigen inloggegevens.

Wat doen jullie als onze buren overlast hebben van de gasten?

Wat doen jullie als onze buren overlast hebben van de gasten?

In de praktijk komt dit nauwelijks voor en door onze extra dienst Your Homie surveillance houden we altijd een oogje in het zeil. Indien we signalen krijgen dat er sprake zou zijn van overlast dan treden we direct op.

Zijn jullie percentage en kosten inclusief BTW?

Zijn jullie percentage en kosten inclusief BTW?

Wij hebben de kernwaarden openheid en transparantie hoog in het vaandel staan. Wij berekenen 15% van de nachtprijs exclusief BTW en eenmalig €30,- opstartkosten als wij het gehele traject van je mogen overnemen. Hierdoor zijn wij nog steeds goedkoper dan de meeste aanbieders op de markt. Indien je gebruikt wilt maken van een of meerdere diensten leveren wij een offerte op maat aan. Vooraf weet je altijd wat je betaalt of betaald krijgt.

Kan ik ook een alleen een specifieke dienst afnemen, zoals bijvoorbeeld alleen schoonmaak?

Kan ik ook een alleen een specifieke dienst afnemen, zoals bijvoorbeeld alleen schoonmaak?

Zeker, wij kunnen je totaal ontzorgen maar het is ook mogelijk om een alleen een bepaald onderdeel bij ons af te nemen waar je zelf niet aan toe komt of hulp bij kan gebruiken. In overleg met elkaar is veel mogelijk.